Betalnings- och Leveransvillkor
Vi har F-skattsedel! Handla hos oss här:

 

Allmänt
Som kund kan du beställa våra produkter direkt i vår E-handel, maila till info@frewi.se eller per telefon på 0739-29 99 51. Det går även bra att besöka oss i butiken efter överenskommelse, efter avtalad tid då vi inte alltid finns på kontoret.
Besöksadress: FREWI AB, Brunnsängsvägen 23, 152 42 Södertälje.
Postadress: FREWI AB, Box 19098, 152 26 Södertälje.
Org.nr: 556873-5715. Innehar F-skatt.

Leverans
Leverans av en vara sker normalt omgående när den finns på lager.
Det kan hända att varan som ni har beställt är tillfälligt slut och i så fall så kontaktar vi dig via mail eller telefon. Leveranstid är normalt 1-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma vid t.ex semestertider eller om varan inte finns på lager.

Priser/frakt
Priserna på varorna anges i svenska kronor. Alla priser är inklusive 25 % moms. För varje order som skickas tillkommer normalt en fraktkostnad, fraktbeloppet beror på fraktsätt och vikten på försändelsen. Pristillägg kan förekomma för skrymmande gods/varor (t.ex bågar eller tungt gods).
Obs: Kapellväv/Kapellruta kan inte skickas som brevförsändelse! Kapellväv/Kapellruta kan endast skickas med DHL!

Din order kan levereras på följande sätt:

  • Posten, Skicka lätt, max 1 kg: 63,00
  • Posten, Small, max 2 kg: 95,00
  • DHL Service Point: 160,00
  • Färgleverans: 350,00 Obs! Kan ej kombineras med Postförskott/Efterkrav!
    Färgleverans skickas direkt till hemadress eller till arbetsplats.
  • Hämtas hos FREWI i Södertälje: 29,00 (Kontakta oss innan så varan finns tillgänglig!)
  • Om Postförskott/Efterkrav önskas tillkommer en avgift på 95,00 (Vid ej uthämtade paket debiteras 400,00)
  • Paket som skickas med DHL hämtar du själv hos ombud under normala öppettider.

Betalningssätt
Du har möjlighet att betala din order på följande sätt:

Kortbetalning i E-handeln
Du betalar varorna med godkänt kort direkt i vår E-handel.

Swish via telefon
Du betalar varorna med Swish via din telefon. Vårt Swish-nummer är: 123 3059375. Ange ordernummer som meddelande.

Förskottsbetalning PlusGiro
Pengarna sätts in på vårt PlusGiro nr: 63 02 83-0. Glöm inte att ange ditt ordernummer vid inbetalning (står på orderbekräftelsen du får via epost). Din order skickas först när vi har mottagit din betalning. Betalningen ska vara oss tillhanda inom 14 dagar annars annulleras din order.

Förskottsbetalning Bankgiro
Pengarna sätts in på vårt Bankgiro nr: 206-5936. Glöm inte att ange ditt ordernummer vid inbetalning (står på  orderbekräftelsen du får via epost). Din order skickas först när vi har mottagit din betalning. Betalningen ska vara oss tillhanda inom 14 dagar annars annulleras din order.

Betalning vid avhämtning
Om du väljer att hämta ditt paket hos FREWI i Södertälje kan du betala din beställning kontant, kort, förskottsbetalning eller med Swish. Kontakta FREWI innan hämtning för att avtala tid.

Postförskott/Efterkrav
Du betalar varorna när du hämtar ut paketet hos ditt lokala utlämningsställe. 95,00 kr i avgift tillkommer.
Vid ej uthämtade paket debiteras en hanteringskostnad/frakt på 400 kr.
Innehåller paketet tillkapad vara (t.ex kapellväv, ruta, dragkedja) samt specialbeställd vara (t.ex bruten färg) debiteras fulla kostnaden av varorna.

Personuppgifter
Vi spar era kunduppgifter för att förenkla vid nya beställningar från er. Självklart behandlas dessa uppgifter konfidentiellt. Vi förbinder oss att inte vidarebefordra uppgifter i registret till någon annan part eller i annan utsträckning än vad som anges i lag.

Byten och återköp
Vid byten krävs att varan ska vara oanvänd. Efter att vi har mottagit och kontrollerat din returnerade vara får du tillbaka varans belopp på ditt konto eller att du kan byta mot annan vara. Vänligen observera att vid byte måste du stå för den nya varans porto. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

OBS! Reavaror, tillkapad vara (kapellväv, ruta, dragkedja) samt specialbeställd vara (tex bruten färg) bytes/återköps ej!

Reklamationer och Garantiärenden
Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller i kassan på utlämningsstället. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 7 dagar.

Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara eller antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart per email info@frewi.se eller på telefon: 0739-29 99 51 så försöker vi att rätta till felet. Vänligen uppge ditt namn, ordernummer och vilken vara det gäller. Returleveransen från FREWI sker utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss vilket innebär att kunden debiteras beloppet. Vid reklamation på eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vår garanti innebär, att vi gratis reparerar eller ersätter sådana delar eller enheter, som genom normal användning under garantitiden blivit obrukbara på grund av fabrikations- eller materialfel. Dock gäller att den kompletta enheten sändes till vår verkstad i Södertälje före garantitidens utgång med betald frakt.

Efter garantireparationer eller garantibyte återsänder FREWI AB den reparerade eller utbytta produkten med normalt transportsätt inom Sverige.

Produkter som används för andra ändamål, under andra förhållanden eller till andra värden än som specificerats, omfattas ej av vår garanti.

Produktinfo m.m
FREWI AB  reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Det innebär att upplevda avvikelser i färg och ton inte är skäl för reklamation. Däremot besvarar vi gärna era frågor beträffande färger om ni känner er osäkra. Vi skickar gärna färg/varuprover kostnadsfritt.

När du bekräftar din order godkänner du våra villkor.